Cele mai folosite metode de promovare online in 2011 cu rezultate reale in business In lunile martie-aprilie 2011 am facut un studiu pentru a identifica ce metode de promovare online folosesc IMM-urile, micii intreprinzatori, oamenii de marketing si specialistii in promovare pentru a creste un business. Chestionarul a fost publicat pe reteaua de socializare profesionala Linkedin, si distribuit catre mai bine de 1000 posibili respondenti. Dintre acestia au votat 138. Mai jos aveti datele statistice. Desi raspunsurile nu sunt deloc surprinzatoare pentru targetul vizat, ne bucura sa vedem o deschidere din ce in ce mai mare a companiilor fata de promovarea online. 25% au ales ca principala metoda de promovare Google Adwords – fiind si cea mai targetata metoda. Ne asteptam ca procentul sa fie ceva mai mare, insa, din cei care au ales social media probabil ca foarte putini folosesc si adwords. Prima explicatie pentru procentul atat de mare (41% ) obtinut de social media este dat si de faptul ca majoritatea fac genul asta de promovare “in house” , deci , fara costuri financiare suplimentare.
Comunicatele de presa si bannerele, adica elemente care au un impact in special pe partea de branding au obtinut un procentaj egal – 9% din respondeti au votat pentru ele. Dar….datele statistice sunt o mica ferestra spre realitate. Chestionarul a permis alegerea unei singure variante de raspuns. Cum au subliniat si o mare parte din respondenti, pentru o campanie de promovare online reusita trebuie sa folosesti o mare parte sau chiar toate metodele mentionate mai sus. In functie de scopul si tipul campaniei de promovare (lansare produs, vanzare, branding, anti-reclama, campanii sociale, etc.) se aleg si metodele optime . Nu am specificat in chestionar direct mail-ing, concursuri, audio si video streaming, cataloage sau reviste electronice, jocuri virale, etc. Am optat pentru cele mai uzuale metode tocmai pentru a fi un clasament cat mai realist si util pentru firmele mici si mijlocii care apeleaza la promovarea online. Pentru a avea insa rezultate cat mai bune, recomandam sa apelati la specialistii in domeniu. Cum ati vazut, sunt suficiente metode pentru a realiza o campanie eficienta. Si cand spunem ca o campanie este eficienta ne bazam pe cifre, nu pe supozitii. Mediul online iti permite sa testezi, sa masori si sa optimizezi o campanie astfel incat sa obtii ceea ce iti propui. Bineinteles ca pe langa campania de promovare conteaza foarte mult site-ul companiei, servicii/ produsele oferite si bine inteles – brandul. |
Ce inseamna marketing online Marketingul online este un termen din ce in ce mai utilizat de oamenii de marketing , si nu numai . De ce ? Pentru
Brandingul are legile lui… Nu e usor sa creezi un brand. Mai ales in zilele noastre cand in orice domeniu de activitate sunt deja 2-3 jucatori mari. Cu toat
10 motive pentru care sa te promovezi online Fie ca esti liber profesionist sau antreprenor ai nevoie de promovare – promovarea ta sau a companiei tale. Exi
La ce trebuie sa fii atent cand iti faci un site ? Nu stiu cati dintre cei care isi fac un site isi pun intrebarea simpla “ De ce am nevoie de un site?” Sau daca isi pun aceasta intrebare , au si un raspuns clar? Va