Ce inseamna marketing online
Marketingul online este un termen din ce in ce mai utilizat de oamenii de marketing , si nu numai .
De ce ? Pentru ca are cateva avantaje semnificative fata de print , outdoor sau TV.Mediul online a castigat teren in ultimii ani, iar criza economica a intarit conceptul de marketing axat pe rezultate . E-mail marketing , promovarea prin retelele sociale si in blogosfera , campanii de google adwords sau affiliate marketing sunt unelte ce trebuiesc utilizate de toti cei care vor sa isi creasca vanzarile , sa imbunatateasca imaginea companiei si sa pastreze o relatie cat mai buna cu clientii si potentialii clienti.
E-mail marketing – in functie de obiectivele campaniei , se targheteaza grupul catre care trebuie trimis e-mail-ul. Poate sa aiba ca scop fidelizarea clientilor sau a celor care au avut déjà un contact cu business-ul tau sau , daca are ca si scop “vanzarea” unui produs / serviciu , se va crea un portret al consumatorului si se va concepe un design si continut adaptat destinatarului. Avantajele campaniilor de e-mail marketing sunt date de posibilitatea de masurare a ratei de raspuns , modul de actiune al clientului si targhetarea lui .
Promovarea in blogosfera si prin intermediul retelelor sociale este mai greu de cuantificat in cifre , insa aici impactul poate fi mult mai marea asupra potentialului client . Un bun PR se poate face si in mediul online, poti crea o comunitate in jurul brandului , esti in contact permanent cu cei care comenteaza sau cer informatii despre produsul / serviciul tau si le poti da un “sfat” sincer. Clientii vor sa stie ca esti acolo pentru ei , nu ca sa le vinzi ceva. Blogerii care au rolul unor lideri de opinie pot ajuta foarte mult la imaginea companiei tale , tocmai pentru ca ceea ce spun ei are valoarea unei recomandari.
De google adwords cred ca a auzit toata lumea , majoritatea au si apelat la serviciile acestea. De ce ? Pentru ca sunt cele mai eficiente atunci cand scopul este unul specific. Mai mult traffic de calitate , clienti targhetati si direct interesati de produsul / serviciul tau te “gasesc” exact atunci cand au nevoie de tine. Costul per click este acceptat de toata lumea deoarece este un prêt pe actiune. Stiu ca platesc X euro pentru Y click-uri , sau , si mai bine , pentru Z clienti .
Cam acelasi concept de cost per action este intalnit si la sistemul de affiliate marketing . Este un concept prin care proprietarii de site-uri trimit vizitatori pe site-ul unui comerciant ( prin bannere , advertoriale , widget-uri , insert in newsletter , etc ) si primesc un comision din valoarea cumparaturilor efectuate de acestia . Acesta poate fi un mod ideal de promovare pentru magazinele online dar nu numai . O astfel de campanie poate fi adaptata si pentru alt tip de business , pastrandu-se ideea de plata pe fiecare lead generat.