Deja e un subiect la moda . Toata lumea vorbeste despre tendinte pe piata de publicitate . Va mai pierde teren printul , cat va castiga online-ul , cu cat vor mai scadea preturile pe TV …
Nu pot sa ma pronunt decat asupra tendintelor de promovare online . Privim lucrurile din ambele perspective– a clientului dar si a furnizorului . Deci …cum ne promovam online ? O facem singuri sau apelam la agentii interactive ?
-
Cele mai mari bugete online se consuma cu proiecte speciale si bannere. Lupta se da intre site-uri , regii , afisari , unici. Dupa ce criterii aleg insa firmele spatiile unde sa isi plaseze un banner sau sa-si faca branding ? Aleg site-urile unde gasesc clientii doriti , unde au o expunere foarte buna la un prêt negociat la maxim . Banner-ele raman in continuare cele mai folosite unelte de promovare , insa la preturi cu mult sub cele din 2007-2008. Criza ne-a invatat cum sa folosim inteligent afisarile si bugetele .
-
La moda anul asta sunt retelele sociale . Toata lumea are cont pe twitter si facebook , orice om de business are profil pe linkedin si isi culege o mare parte din informatii in timpul petrecut online. Sunt companii care au profil pe Hi5 sau Facebook , cu un numar impresionat de “prieteni” , adepti ai brandului care sunt dispusi sa faca foarte usor marketing viral . Orice om de PR stie ca nu poate rata prezenta pe retelele sociale . Va continua sa creasca numarul utilizatorilor , implicit a potentialilor clienti pentru multe din serviciile si produsele oferite de companii.
-
Blogosfera a fost anul trecut in centrul atentiei , pe de o parte din cauza costurilor mai reduse , dar si pentru ca ofera o rata de conversie buna. Avand valoare de recomandare , ceea ce spune X sau Y pe blogul personal , este mult apreciat de cititori . Anul asta cred ca nu va mai fi la fel de bun pentru bloguri , pentru ca cititorii au inteles ca sunt destul de multi care scriu sau recomanda ceva , pentru ca sunt sponsorizati de compania careia ii face reclama .
-
Linkurile sponsorizate pe google raman cele mai eficiente din punct de vedere al ratei de raspuns . Fiind o reclama targhetata , anuntul apare strict celor interesati de serviciile / produsele promovate . Compania plateste strict pentru vizitatorii care ajung pe site . Un alt avantaj e acela ca se poate optimiza foarte bine campania, insa depinde si cine se ocupa de ea.
-
Sa nu uitam de campaniile de e-mail marketing , sau altfel spus , marketing direct. Vor sari multi sa ma acuze ca “e spam” . Eu zic sa nu fim mai catolici decat Papa , caci si cutia postala de acasa e plina de pliante publicitare . Unele ne sunt folositoare , altele nu . Insa s-a demonstrat de multe ori ca metoda de promovare prin intermediul email-ului functioneaza. Fie ca e un newsletter la care m-am abonat sau un email trimis de o firma care face marketing direct , daca ma intereseaza , il citesc , daca nu , sunt liber sa-I dau “delete”.
Cred ca mediul online va castiga din ce in ce mai mult teren , atat pentru publicitate cat si pentru PR . Nu putem ignora spatiul care ne capteaza atentia zilnic , pentru cateva ore . Bugetele de publicitate vor migra catre online , fiind mediul in care poti masura si chiar anticipa fiecare rezultat al campaniilor.