Ce site am nevoie? Culegerea de oferte. Negocieri. Alegerea partenerului.Ce urmeaza dupa lansarea site-ului? Intretinere. Promovare.
AM SAU NU AM NEVOIE DE SITE? Este o intrebare care pana nu demult nu si-o puneau multi manageri. Din fericire (pentru toata lumea) in ultima vreme, datorita amplorii "drogului internet" intrebarea este pusa tot mai des.Raspunsul este clar: DA - oricine are nevoie de prezenta pe internet. Poate nu ati facut niciodata o comparatie, dar daca reusiti sa promovati eficient un produs sau servicii pe internet,costurile pentru aceasta activitate, raportate la profit, vor fi extrem de mici. Practic, in multe cazuri un site de prezentare nu costa mai mult decat o brosura tiparita, decat 2-3 reclame intr-o publicatie scrisa sau decat 2-3 minute de prezenta in media radio-TV. Pagina web reprezinta cartea de vizita pe care o puneti la dispozitia lumii intregi, la distanta de doar un "click de mouse", ea putand fi accesata simultan de oriunde de pe glob. Este un lucru de care trebuie sa tineti cont permanent. Motivele pentru a avea un site pe internet pot fi diverse: firmele concurente sunt deja prezente pe internet, vreti sa raspanditi sau sa dezvoltati imaginea firmei, doriti sa va faceti mai cunoscut in tara sau chiar in strainatate, vreti ca partenerii (clientii sau furnizorii) sa va gaseasca mai usor, aveti permanent produse sau servicii noi, doriti sa diversificati instrumentrele de promovare si vanzare ... etc. Toate aceste motive converg spre acelasi scop: doriti sa fiti mai cunoscut, doriti ca cifra de afaceri sa creasca.
Site-ul firmei dumneavoastra trebuie privit ca o INVESTITIE. Banii pe care i-ati platit pentru realizarea lui trebuie sa va aduca un beneficiu, direct sau indirect. O companie care este prezenta pe internet are un atu fata de celelalte companii in ceea ce priveste credibilitatea si profesionalismul. Cu cat va veti adapta mai repede acestei tendinte cu atat mai mult veti avea de castigat in urma acestei investitii. Daca totusi dupa un anumit timp de la lansarea site-ului va puneti intrebarea: "Am cheltuit o groaza de bani pe site, nu simt beneficiile investitiei", sigur exista un motiv din cauza caruia scopul proiectului nu a fost indeplinit. Acest motiv trebuie identificat! La sectiunea "Intretinere. Promovare." vom prezenta mai in detaliu si acest aspect.
TIPURI DE SITE-uri. CE SITE AM NEVOIE? Au incercat multi sa clasifice tipurile de site-uri. Unii le-au categorisit dupa mesajul sau scopul site-ului (de prezentare, de promovare a unor servicii sau produse, portal, magazin online, publicitate, forum de discutii, licitatii online, motoare de cautare, felicitari, galerii foto, prezentari multimedia ... etc), altii dupa tehnologia folosita la realizarea acestuia (html, php, asp, cu sau fara baze de date, flash ... etc) sau dupa tipul de domeniu pe care sunt gazduite (.ro, .com, .net, .org, .tv ... etc). Dupa parerea noastra fiecare site este UNIC, practic nu exista o clasificare a site-urilor web care sa poata cuprinde o atat de mare diversitate. In consecinta dumneavoastra trebuie sa definiti in mod clar obiectivul si scopul site-ului.
Dumneavoastra hotarati ce fel si cat de multe informatii doriti sa contina site-ul. Normal ca orice site cuprinde in primul rand sectiuni de prezentare a informatiilor despre serviciile sau produsele ce se doresc a fi promovate, informatii de localizare si contact. Trebuie insa sa stiti si sa tineti cont ca exista alte module uzual folosite pe multe site-uri, module care va ajuta sa fiti mai aproape de vizitatori, sa va atingeti scopul investitiei mai usor. In acest sens solicitati webdesigner-ului sa va propuna si sa implementeze in site formulare online de contact / intrebari / sugestii / comenzi, forumuri de discutii, scripturi de statistici, sau chiar publicitate.
Cateva exemple de site-uri:
- site-uri de prezentare ale companiilor, probabil este cel mai intalnit tip de site din internet si contine in general prezentarea unei companii, a produselor si serviciilor, localizare si contact
- bloguri sau site-uri personale, in care gasiti diverse informatii despre anumite persoane, despre hobby-urile sau preocuparile acestora; pot include biografii, diverse fotografii sau orice alte informatii despre subiecte interesante
- portaluri, site-uri specializate pe anumite domenii: turistice, vanzari imobiliare, bursa locurilor de munca, director de firme, publicarea de anunturi; au ca si scop concentrarea anumitor categorii de persoane sau companii
- cataloage de produse si magazine online, sunt site-uri care au ca si scop principal promovarea si vanzarea anumitor produse sau servicii; ofera in general posibilitatea achizitionarii prin plata online si livrare la domiciliu
- prezentari multimedia, sunt realizate cu tehnologii speciale si au ca si scop prezentarea si promovarea agresiva a unor produse sau servicii
altele .... aici sunt foarte multe
Pentru a nu irosi timpul dumnevoastra si spatiul nostru - ne oprim cu insirarea "tipurilor de site-uri", va propunem (chiar si pentru a va inspira pentru continutul si aspectul propriului site) sa va asezati comod in fotoliu, puneti mana pe mouse si ... navigati cat puteti prin internet.
|
|